Merobah Massa!

"The future belongs to those who prepare for it today!"-Malcom X

Kata-Kata Hikmah

Manusia tercipta kerana bergerak, dan untuk bergerak. Maka bergeraklah! Maka DIA akan bersama kita, setiap orang memiliki masa-masa kepahlawanannya sendiri, maka ia perlu dihargai!"

Tazkirah

"Marilah kawan mari kita kobarkan, Di tangan kita tergenggam arah agama dan bangsa, Marilah kawan mari kita nyanyikan, Sebuah lagu tentang pembebasan tanpa pendustaan! Tiada yang tidak berubah kecuali PERUBAHAN itu sendiri!"

Muktamar PAS, ke arah memerintah Malaysia!

PAS akan mengadakan pemilihan dan muktamar ke-55 awal Jun ini di Stadium Malawati, Shah Alam. Mesyuarat peringkat kawasan dan tiga sayap utama, Dewan Pemuda, Muslimat dan Ulama, telah pun bulan lalu Dari tinjauan rambang ke beberapa kawasan PAS di Malaysia, setakat ini jawatan Presiden tiada pertandingan, dan akan kekal kepada Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan beliau telah disahkan menang tanpa bertanding.

Manakala Datuk Husam Musa Naib Presiden sekarang pula ingin diangkat sebagai pemimpin nombor dua parti itu, mencabar kedudukan Timbalan Presiden sekarang, iaitu Ustaz Nasharuddin Mat Isa. Mungkin juga Saudara Muhamad Sabu, Naib Presiden sekarang, juga akan dicalonkan ke Timbalan Presiden. Kini sah, 4 orang yang akan bertanding bagi mengisi kerusi itu.

Nama-nama lain yang disebut-sebut bagi pencalonan sebagai Naib Presiden selain dari Ustaz Ahmad Awang yang mempertahankan kedudukannya, muka baru Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin yang baru menang di Bukit Gantang juga MB Pakatan Rakyat di Perak, Tuan Ibrahim Tuan Man Pesuruhjaya PAS Negeri Pahang, Dr Mujahid Yusuf Rawa Ketua Lajnah Perpaduan Kaum, Ustaz Taib Azamudden Md Taib Ahli Parlimen Baling, Saudara Salahuddin Ayub yang akan melepaskan jawatan Ketua Pemuda, Datuk Mahfuz Omar Ketua Penerangan PAS sekarang dan beberapa lagi.

Sebenarnya ramai lagi yang layak seperti Ustaz Nik Amar Kelantan, Ustaz Azizan Razak MB Kedah, Ustaz Idris Ahmad, Dr Muhammad Hatta Ramli dan beberapa dari Terengganu atau lain-lain negeri yang layak dicalonkan. Yang penting pada saya, pemimpin-pemimpin PAS yang dicalonkan kali ini hendaklah terdiri dari pemimpin yang boleh diterima oleh rakyat berbagai kaum di negara ini, dan mempunyai rekod khidmat yang cemerlang kepada rakyat. Contohnya seperti Datuk Seri Mohamad Nizar, Dr Mujahid Yusuf Rawa, Datuk Husam Musa dan sebagainya.

Pemimpin-pemimpin sebegini perlu dipersiapkan demi menyambut kalau berlaku kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13 yang akan diadakan kira-kira tiga tahun lagi, mengalahkan BN dan mengambil alih pemerintahan negara ini. Apalagi kalau PAS mampu meraih kerusi parlimen melebihi dari parti-parti Pakatan lain, yang melayakkan PAS memegang jawatan Perdana Menteri (PM) Malaysia. PAS perlu siap menentukan siapa PM samada Tuan Guru Abdul Hadi, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan sekarang, atau yang selain mereka. yang lebih sesuai dan wibawa. kerana jawatan tertinggi dalam PAS terutama sebagai pemegang dasar adalah Majlis Syura Ulama, yang diketuai oleh Mursyidul Am iaitu Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

Maka perlu diingatkan kepada para perwakilan PAS kali ini, anda perlu memilih pemimpin yang lebih kompiten, konsisten dan energetik ke arah persiapan untuk memerintah Malaysia, serta kesediaan ke arah itu adalah amat penting bagi merelevankan kewujudan PAS sebagai parti dan Jemaah Islam di Malaysia ini bagi mengisi pelbagai sisi lompang yang melatari kepimpinan dalam demokrasi negara ini. insya Allah.. Allahu akbar- Azlan Zainal

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent