Merobah Massa!

"The future belongs to those who prepare for it today!"-Malcom X

Kata-Kata Hikmah

Manusia tercipta kerana bergerak, dan untuk bergerak. Maka bergeraklah! Maka DIA akan bersama kita, setiap orang memiliki masa-masa kepahlawanannya sendiri, maka ia perlu dihargai!"

Tazkirah

"Marilah kawan mari kita kobarkan, Di tangan kita tergenggam arah agama dan bangsa, Marilah kawan mari kita nyanyikan, Sebuah lagu tentang pembebasan tanpa pendustaan! Tiada yang tidak berubah kecuali PERUBAHAN itu sendiri!"

UMNO gentar Ulama-Profesional bersatu!

Semakin menjelang muktamar, akhbar arus perdana milik Umno semakin bernafsu untuk menyiarkan pemilihan pucuk pimpinan PAS. Kisah dan cerita yang bersalut adu domba. Ditambah pula dengan kehangatan media alternatif. Tugas media massa nampaknya lebih mudah dicedok daripada blog para pemimpin PAS sendiri. Maka olahan pandangan diputar belit bagi mengelirukan rakyat khasnya ahli parti.Persoalannya salah siapa? Musuh sudah tentu menunggu peluang daripada bahan yang disediakan sendiri oleh pemimpin PAS itu.

Contohnya sebuah laman citramaya, anak kepada pemimpin besar parti. Citrawan itu telah berjaya menukilkan kisah yang boleh menguntungkan pihak musuh. Kesannya pihak pimpinan dari pelbagai lapisan mudah tuduh menuduh dan membuat andaian yang songsang. Rakyat melihat seolah-olah sudah wujud pergeseran di dalam parti. Walaupun pimpinan menafikan dengan pelbagai versi dan riwayat kesan negatifnya tetap ada. Persoalan yang perlu dijawab ialah kenapa isu yang dibangkitkan oleh citrawan putera ulama diambang pemilihan pucuk pimpinan?. Apakah sudah tiada saluran yang lebih efektif mahu dijadikan medan terbaik?. Mungkin sebahagian dari kita sudah merasa tergugat, bongkak atau sudah hilang pedoman. Analisa tentang pemilihan pucuk pimpinan PAS kita telah dibuat akhbar milik UMNO-BN.

Stesen TV pula sudah merumus pihak sepatutnya menjadi pilihan perwakilan PAS. Jujurkah mereka apabila membuat analisa tentang pemilihan pucuk pimpinan PAS?. Jawapannya sudah pasti ianya hanyalah adu domba untuk memecah- belahkan kesatuan ahli PAS. Kesimpulannya, sebahagian pemimpin PAS sudah membuka ruang untuk diserang oleh musuh. Diketika UMNO ketiadaan isu mahu di ketengahkan. Ada pula yang membuka pekung ciptaan sendiri. Kononnya untuk mendedahkan kepincangan. Fakta sebenarnya ialah UMNO amat gentar apabila profesional dan ulama didalam PAS bersatu. Maka ditiupkan api permusuhan secara halus. Nampaknya telah berjaya memerangkap segelintir tokoh.


UMNO sebuah parti yang ditolak oleh golongan agamawan natijahya parti itu bergelumang noda. tetapi masih kedapatan pimpinan yang ingin mendampingi mereka ini. Dalam dakwah benar ia mad'u yang perlu didekati tetapi dalam siasi mereka adalah musuh politik yang perlu disedarkan. Kini, PAS kian sedang membina empayar gabungan ampuh agamawan dan profesional inilah yang dicemburui lawan. UMNO pasti tidak akan duduk diam dan akan cuba merobohkan ‘binaan’ kukuh ini. Tambahan pula pengundi bukan Melayu sudah semakin tertarik dan sudah membuktikan mereka boleh mengundi PAS. Terpulanglah kepada kepimpinan PAS jika mahu ditakuk lama. Maka mudahlah UMNO memulas telinga. Apakah segelintir pemimpin PAS hanya selesa kekal sebagai pembangkang ?- Azlan Zainal

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent