Merobah Massa!

"The future belongs to those who prepare for it today!"-Malcom X

Kata-Kata Hikmah

Manusia tercipta kerana bergerak, dan untuk bergerak. Maka bergeraklah! Maka DIA akan bersama kita, setiap orang memiliki masa-masa kepahlawanannya sendiri, maka ia perlu dihargai!"

Tazkirah

"Marilah kawan mari kita kobarkan, Di tangan kita tergenggam arah agama dan bangsa, Marilah kawan mari kita nyanyikan, Sebuah lagu tentang pembebasan tanpa pendustaan! Tiada yang tidak berubah kecuali PERUBAHAN itu sendiri!"

Tahniah Semua, NO to UG: Sah 'ALL MALAY' tidak relevan lagi!

Assalamualikum w.b.t!

Tahniah Jamaah Islam, tahniah pimpinan PAS. Tahniah pimpinan PR. Tahniah Mursyidul 'Am dan Tahniah Tuan guru Haji Abdul Hadi Awang. Tahniah semua !!!

Keputusan semalam, memperlihatkan jiwa besar pimpinan kita. Segala yang berlaku, dijadikan sebagai pengajaran untuk kita bersama dalam menerusi usaha dakwah islamiyyah kita di masa akan datang dengan menggunakan wadah politik kepartian.

Sebaik sahaja selesai PRU 12, timbul satu usaha untuk mewujudkan kerajaan sepenuhnya Melayu di Selangor, Perak dan Kedah. Dan tentulah umpannya ialah jawatan Menteri Besar kepada PAS di Selangor dan Perak, bagi Kedah dan Kelantan pula jawatan tersebut memang telah tersedia masuk ke medan PAS.

Pemburuan kepada gagasan All Malay ini bukan sahaja dilakukan oleh taiko-taiko UMNO, tetapi juga oleh pelbagai pihak yang kononnya sangat sangat prihatin dengan nasib bangsa Melayu. Antara pihak yang telah dikenal pasti sama memainkan peranan ialah para katak dan mupeti. PAS diumpan dengan pelbagai janji dan dirayu dengan aliran air mata semata mata kononnya untuk kepentingan ummahMelayu.

Gagasan ini hampir menjadi kenyataan kalau tidak kerana tiada keizinan Allah. Sekiranya gagasan ini menjadi kenyataan, PAS pada hari ini akan berada dalam keadaan yang lebih menyayukan dan lebih menghibakan. Ia adalah kerana PAS pasti akan dilihat sebagai penikam kawan dari belakang.

Masalah UMNO pada hari ini adalah kerana kelucahan tangan mereka sendiri. Mereka sering dan sentiasa mencebuk sistem pengagihan kerusi dengan melakukan gerrymendering, satu proses merobek robek persempadanan kawasan konstituensi. Tujuannya ialah untuk memberi keuntungan undi kepada mereka dan memecah belahkan kekuatan lawan. Dalam persempadanan 2004, bacaan mereka yang menjadi asas gerrymandering mengena, dan mereka menang besar.

Tetapi asas ini berubah dalam PRU 12. Asasnya ialah non Melayu akan memberi undi kepada UMO/BN. Asas ini runtuh. Dengan itu, kekuatan fondasi UMNO dan kekuatan fondasi BN turut sama runtuh, dan keruntuhan ini akan berterusan dalam PRU 13. Dengan percakaran dalaman komponen BN, maka saat redum mereka semakin sangat hampir.

Oleh itu, sekiranya dimanipulasikan sususan kekuatan politik, iaitu, sekiranya kekuatan politik ini diasaskan kepada all Melayu, maka tahta UMNO kelihatan boleh terjamin, sekurang kurangnya bertahan sehingga pasca PRU 13. Untuk merealisasikan ini, satu satunya jalan ialah dengan melamar dan mengajak PAS bergabung dalam gagasan ini.

Tiba tiba PAS pula yang melontarkan idea unity government, yang memang dinanti nanti oleh UMNO, maka ini adalah satu peluang keemasan yang tidak boleh dibiar berlalu begitu sahaja. Oleh kerana itu, kita perhatikan pemuka pemuka UMNO seperti Najib, Mahyuddin, Rais, Khairy, Hisyamudin terkodek kodek untuk menghulurkan salam ukhuwah kepada PAS. Tidak ketinggalan juga saf katak dan mupeti.

Sekiranya gagasan ini menjadi realiti, ia akan diasaskan kepada kerajaan Melayu seluruhnya, yang akan membedah semula fabrik kerukunan dan keharmonian yang telah dipupuk selama 50 tahun. Ia akan meruntuhkan trust dan saling percaya antara rakyat, dan menjerumuskan negara ke satu kemelut besar yang tidak berkesudahan.

Gagasan kerajaan all Malay adalah tidak tenable dan releven lagi. Sewajarnya semua parti yang berasaskan kaum dan bertuhankan kepentingan perkauman diharamkan semua!-Azlan Zainal

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent