Merobah Massa!

"The future belongs to those who prepare for it today!"-Malcom X

Kata-Kata Hikmah

Manusia tercipta kerana bergerak, dan untuk bergerak. Maka bergeraklah! Maka DIA akan bersama kita, setiap orang memiliki masa-masa kepahlawanannya sendiri, maka ia perlu dihargai!"

Tazkirah

"Marilah kawan mari kita kobarkan, Di tangan kita tergenggam arah agama dan bangsa, Marilah kawan mari kita nyanyikan, Sebuah lagu tentang pembebasan tanpa pendustaan! Tiada yang tidak berubah kecuali PERUBAHAN itu sendiri!"

Pilihan raya kecil lagi!



Pilihan raya kecil N.14 Penanti di Pulau Pinang akan disiytiharkan, berikutan peletakan jawatan ADUN di situ Muhamad Fairus Khairuddin berkuat kuasa hari ini (16 April 2009). Muhamad Fairus yang meletakan jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 baru-baru ini, di samping didakwa terbabit dalam isu rasuah oleh SPRM, mengambil keputusan meletakkan jawatan ADUN. Dalam satu kenyataannya hari ini, Muhamad Fairus mengakui langkah tersebut bagi memelihara nama baik PKR menghadapi tekanan politik yang berterusan daripada BN.

Peletakan jawatan Muhamad Fairus bagi membolehkan Suruhanjaya Pilihan raya Diraja (SPR) mengadakan satu lagi pilihanraya kecil, apabila kerusi N.14 Penanti dikosongkan. Kalangan penganalisis politik berpendapat, apabila BN enggan mengadakan pilihan raya DUN Perak sekalipun kemelut dan krisis perlembagaan semakin rumit, pilihanraya kecil satu demi satu mungkin diatur oleh Pakatan Rakyat (PR). Justeru bagi mengelakkan pilihan raya kecil berlaku berterusan, DUN Perak perlu dibubarkan segera, menurut penganalisis politik.-Azlan Zainal

0 comments:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent